Het is bijna zo ver!!! - Reisverslag uit Havelte, Nederland van Renate Trinks - WaarBenJij.nu Het is bijna zo ver!!! - Reisverslag uit Havelte, Nederland van Renate Trinks - WaarBenJij.nu

Het is bijna zo ver!!!

Blijf op de hoogte en volg Renate

15 Juli 2013 | Nederland, Havelte

Nog 12 nachtjes slapen en dan is het eindelijk zo ver. Dan gaat mijn grote avontuur in Brazilië eindelijk beginnen.

Ik ga een jaar op uitwisseling naar Brazilië die wordt georganiseerd door de rotary. Ik ga daar naar school om veel nieuwe mensen te leren kennen en de taal zo snel mogelijk te leren. Ook ga ik verschillende reizen maken door het land met uitwisselingsstudenten vanuit de hele wereld. De gedachten van de rotary hier achter is dat wij 'the new generation' zijn. Door een jaar lang te leven in andere gezinnen, met een andere cultuur en waar ze een andere taal spreken krijgen wij respect voor andere culturen. Dit om de wereldvrede te bewaren.

Maar voor dat het zo ver is moet er nog veel gebeuren. Ik moet mijn visum nog ophalen, mijn pins afmaken en het belangrijkste: mijn koffer inpakken. Ik heb geen idee hoe ik spullen voor een heel jaar in 1 koffer moet krijgen, dus dat wordt nog een hele opgave.

  • 15 Juli 2013 - 22:21

    Fenna Haartsen:

    Leuk verhaal toppertje!
    Succes met het inpakken etc.
    Ik zie je gelukkig volgende week nog een keertje!
    Trots op jou!

  • 15 Juli 2013 - 23:17

    Jelle Visser:

    Leuk eerste verhaaltje!
    Veel plezier en we gaan je volgen! :)

  • 16 Juli 2013 - 17:54

    Henriëtte Jassies:

    Leuk renate, Wij gaan jou zeker volgen!

  • 27 Juli 2013 - 23:54

    Thirza Warkor:

    En daar ging je dan! Afscheid was toch wat moeilijker dan verwacht maar ik gun je deze super tijd natuurlijk enorm. Natuurlijk volgen we je. Ik kijk uit naar je leuke verhaaltjes!!

    Veel liefs,
    Thiss

  • 28 Juli 2013 - 17:12

    Ymie Leenstra:

    We hebben nog met z'n allen staan zwaaien toen je in dat grote vliegtuig vertrok.
    Inmiddels ben je gelukkig goed aangekomen en heb je je eerste gastgezin al ontmoet.
    Nogmaals Renate.......have fun!
    We gaan het straks allemaal lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Havelte

Exchange to Brazil


Recente Reisverslagen:

20 Maart 2014

IK LEEF NOG GUYS

26 November 2013

Feestjes, reisjes en een nieuwe familie!!!!!!!!!!!

19 Oktober 2013

Oriëntatieweek

12 September 2013

Verjaardag, bruiloft en meerr

26 Augustus 2013

1 maand!!
Renate

Actief sinds 14 Juli 2013
Verslag gelezen: 838
Totaal aantal bezoekers 9537

Voorgaande reizen:

27 Juli 2013 - 01 Juli 2014

Exchange to Brazil

Landen bezocht: