Welcome to Brazil - Reisverslag uit Paracatu, Brazilië van Renate Trinks - WaarBenJij.nu Welcome to Brazil - Reisverslag uit Paracatu, Brazilië van Renate Trinks - WaarBenJij.nu

Welcome to Brazil

Blijf op de hoogte en volg Renate

28 Juli 2013 | Brazilië, Paracatu

Gister was het dan eindelijk zo ver, mijn avontuur in Brazilie ging echt beginnen. 'S ochtends zat het hele huis al vol met vrienden die mij voor de laatste keer gedag kwamen zeggen. Super lief dat ze allemaal gekomen waren, want ik ging om 5.30 weg.

Sanne en Thirza waren in Amsterdam om mij op Schiphol uit te zwaaien! Het afscheid op Schiphol was wel een beetje emotioneel!! Toen ik door de douane heen liep begon het echt tot me door te dringen dat ik iedereen een jaar moet missen.

De vlucht is verder heel soepel verlopen. Ik zat helaas tussen twee mensen in die beide geen engels konden. Dus ik heb 10 uur lang niet gepraat. Volgens mij is dat het langst dat ik ooit mijn mond heb gehouden. Ik heb me prima vermaakt met wat filmpjes en series kijken en ik heb heerlijk geslapen. Het overstappen in Sao Paolo ging het overstappen ook helemaal goed.

Toen ik eindelijk geland was in Brasilia stond daar mijn eerste gastgezin en de familie mij al op te wachten. Ze hadden een groot papier waar mijn naam op stond. Iedereen knuffelde me en was blij me te zien. Ze zijn allemaal super lief! Alleen spreekt behalve mijn gastzusje niemand engels en ik spreek nog geen portugees. Praten gaat dus met handen en voeten. Gelukkig vertaald mijn gastzusje zoveel mogelijk. Ze gaat alleen zelf ook op uitwisseling, dus over twee weken moet ik echt alles zelf doen.

Nadat we mijn koffers hadden opgehaald vertelden ze mij dat we in Brasilia zouden blijven slapen. De verloofde van mijn nicht hier was jarig, dus daar gingen we eerst heen. We gingen daar barbecuen en ik kreeg zoveel te eten! Ze willen me alles laten proeven en alles is super lekker. Ik denk dat ik twee keer zo dik ben als ik weer naar Nederland ga.

Vanavond gaan we naar de kerk. Ze gaan hier sowieso elke zondag avond naar de kerk en door de weeks zijn er ook nog 3 dagen kerkdiensten. En na de kerkdienst gaan we açaii eten, dat schijnt echt heeeelll lekker te zijn, dus ik ben benieuwd!!

Beijos

  • 29 Juli 2013 - 01:51

    Sandyman:

    Haha en ook in Brazilië gaat het veel over eten! Veel succes de eerste daagjes, wij zitten nu op Schiphol en vertrekken over 1.5uur naar Bulgarije!
    Kusjes

  • 29 Juli 2013 - 08:18

    Derk & Kim:

    Lieve Renate,

    Wat fijn om te horen dat je goed bent aangekomen en dat je zo welkom bent ontvangen.
    Het lijkt ons een lieve familie. Succes met het leren van de Portugese taal, je gaat je vast goed redden als je gastzusje straks weg is.

    Wij denken heel veel aan je!

    Dikke knuffel van je Nederlandse familie :)
    Derk & Kim

  • 29 Juli 2013 - 15:02

    Opa En Oma Uffelte:

    Hallo Renate
    Fijn dat je goed aangekomen bent en gelijk al feest.
    Dit belooft wat voor de toekomst
    We konden helaas niet uitzwaaien op schiphol, maar we hebben hier in portugal steeds naar de lucht gekeken naar overvliegende vliegtuigen. We hebben naar allemaal gezwaaid want in een van deze zat je vast.
    Fijne tijd en sterkte met leren portugees
    opa en oma

  • 29 Juli 2013 - 21:08

    Trinks:


    Dear Renate,

    Hoera, je bent er en wat ben je leuk ontvangen zeg! We hebben steeds aan je gedacht . "Hoe zou ze het hebben"?
    Nu nog naar school, dat zal wel even wennen zijn, maar gelukkig gaat je gastzus nog een poosje mee en er zijn vast wel lui die een beetje Engels spreken.
    Heel veel liefs van ons en de hartelijke groeten aan je gastgezin. O. Joop en O Ineke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Paracatu

Exchange to Brazil


Recente Reisverslagen:

20 Maart 2014

IK LEEF NOG GUYS

26 November 2013

Feestjes, reisjes en een nieuwe familie!!!!!!!!!!!

19 Oktober 2013

Oriëntatieweek

12 September 2013

Verjaardag, bruiloft en meerr

26 Augustus 2013

1 maand!!
Renate

Actief sinds 14 Juli 2013
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 9540

Voorgaande reizen:

27 Juli 2013 - 01 Juli 2014

Exchange to Brazil

Landen bezocht: